Auto jako usługa
Welcome to Avis

Auto jako usługa – popularne rozwiązanie wśród Polaków

Warszawa, 15 kwietnia 2019 - Zamiast z własnego auta, Polacy chętnie korzystają z samochodu jako usługi (ang. car as a service) – wynika z badania przeprowadzonego pośród mieszkańców 14 europejskich państw, w tym Polski, na zlecenie Avis Polska – lidera rynku wynajmu aut*.

Konsumenci coraz chętniej kupują usługi, a nie produkty. Trend ten dotyczy już nie tylko słuchania muzyki czy oglądania filmów i seriali na platformach online, ale również transportu. 37 proc. Polaków na przestrzeni ostatnich miesięcy korzystało z auta jako usługi (car as a service), co oznacza na przykład rezygnację z posiadania lub używania własnego pojazdu na rzecz wypożyczenia krótko, średnio lub długoterminowego nowego modelu auta. Częściej wynajmowaliśmy samochody niż inne środki transportu. Na wypożyczenie roweru zdecydowało się 19 proc. ankietowanych z Polski, skuterów 16 proc., a z carsharingu skorzystało 12 proc. badanych.

 

Podobnie jak Polacy, również mieszkańcy pozostałych europejskich krajów często używają samochodu jako usługi. Z tej możliwości skorzystało 38 proc. badanych Europejczyków. 19% ankietowanych mieszkańców zachodnich państw zdecydowało się na wynajem roweru. Europejczycy rzadziej niż Polacy korzystali natomiast z usług wynajmu skuterów– zrobiło to 8 proc badanych. A jedynie 7 proc. ankietowanych używało „aut na minuty”, czyli carsharingu.

 

- Nowoczesne technologie zmieniają gospodarkę i zachowania klientów, którzy cenią sobie elastyczność i dlatego coraz częściej rezygnują z zakupu produktu i posiadania go na własność na rzecz korzystania z niego w formie usługi. Trend ten widać bardzo wyraźnie w przypadku mobilności osób i wyboru środka transportu, jakim się poruszają. Pojawiają się coraz to nowe rozwiązania, jak choćby modne ostatnio elektryczne hulajnogi. Badanie pokazuje jednak, że prym wiedzie wynajem samochodów, gwarantujących komfort i bezpieczeństwo przemieszczania – komentuje Martin Gruber, dyrektor zarządzający Avis Budget Group na Polskę, Niemcy, Austrię, Szwajcarię i Czechy. – Wynajem auta daje możliwość dopasowania pojazdu do bieżących potrzeb, dlatego coraz częściej zastępuje kupno własnego pojazdu. Na przykład gdy potrzebujemy samochodu tylko dla siebie, możemy wybrać małe, ekonomiczne auto. Z kolei na wyjazd z rodziną lub grupą znajomych wypożyczamy vana, a gdy przewozimy duży ładunek, możemy skorzystać z samochodu dostawczego – wymienia Gruber.


*Pytanie wielokrotnego wyboru.


***

Badanie zostało przeprowadzone przez agencję Sapio na grupie 14,138 konsumentów (w tym 1000 osób w Polsce) w 14 europejskich państwach między innymi w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Włoszech, Austrii i Szwajcarii na zlecenie Avis Budget Group.

O Avis:

Avis Budget Group, Inc. to wiodący dostawca usług wynajmu aut. Jego marki – Avis i Budget, posiadają łącznie ponad 11 tys. punktów wypożyczalni w około 180 krajach na całym świecie. Należący do Grupy Zipcar to światowy lider carsharingu, z którego oferty korzysta ponad milion użytkowników. Większość wypożyczalni Avis Budget Group znajduje się w Ameryce Północnej, Europie oraz w Australii. Działa również w oparciu o licencje w innych regionach świata. Avis Budget Group zatrudnia łącznie około 30 tys. pracowników.


Avis Car Rental działa od 1946 roku. Jest jedną z najbardziej znanych i największych na świecie marek wypożyczalni samochodów z około 5 500 oddziałami w około 170 krajach. Avis szczyci się długą historią innowacji w branży wynajmu samochodów i jest jedną z czołowych marek pod względem lojalności klientów. Avis należy do Avis Budget Group, Inc., notowanej na NASDAQ, która działa i licencjonuje swoją markę na całym świecie. Oddział Avis w Polsce funkcjonuje od 1991 roku.


Więcej informacji na: www.avis.pl
 

Więcej informacji udziela:

Biuro Prasowe Avis Polska
Michał Kołodyński
E-mail: michal.kolodynski@webershandwick.pl, M +48 782 600 035